16 травня 2015 року викладачем циклової комісії педагогічної освіти Винар В.І для студентів ІІІ курсу спеціальності «Дизайн» було проведено психологічний тренінг «Комунікативна компетентність студента як майбутнього фахівця», основна мета якого - структурувати знання студентів про використання ефективних технік спілкування в майбутній професійній діяльності, ознайомити їх з типологією особистості як інструментом побудови професійних стосунків з клієнтом в роботі дизайнера.
Завдання тренінгу:
1. Відпрацювати з учасниками тренінгу основні правила та алгоритми технік спілкування з клієнтом.
2. Ознайомитись з типологією особистості та типологією поведінки клієнтів при взаємодії та спілкуванні в процесі професійної діяльності.
3. З допомогою психодіагностики визначити свій основний тип поведінки при взаємодії з іншими.
Тренінг був спрямований на ознайомлення та розвиток комунікативних навичок і вмінь, на засвоєння основних правил та особливостей алгоритму технік спілкування з клієнтом.
В процесі роботи було уточнено і розкрито поняття спілкування та його особливості в роботі дизайнера. Також під час тренінгу було акцентовано увагу на такі питання як:
• особливості алгоритму проведення бесіди,
• уміння розуміти та використовувати інформацію вербальної і невербальної мови в процесі спілкування,
• використання технік та прийомів активного слухання,
• уміння ставити відкриті та уточнюючі запитання,
• алгоритм дій на етапі вияву потреб клієнта,
• створення позитивної атмосфери в процесі спілкування.
Учасники тренінгу мали змогу за допомогою психодіагностики визначити свій основний тип поведінки при взаємодії з іншими, зрозуміти типологію своєї особистості та особистості клієнта. Студентам вдалось долучитись до вивчення психологічних технік та на практиці застосувати набуті знання в процесі проведення бесіди (інтерв’ю) в ролі клієнта та дизайнера-консультанта.
Проведення тренінгу засвідчило розуміння актуальності якісного обслуговування та необхідності проведення професійної діяльності, опираючись на принципи відкритості, ввічливості та відповідальності. Все це викликало інтерес майбутніх фахівців з дизайну щодо розвитку власної професійної ідентичності та використання психологічних знань в практичній діяльності.