Шановні викладачі Фахового коледжу «Універсум» Київського столичного університету імені Бориса Грінченка!
29 січня 2025 року ГО «Інститут демократії імені Пилипа Орлика» (ІДПО) запрошує вас взяти участь в одноденному безкоштовному тренінгу «Медіаграмотність як необхідна компетенція та захист від інформаційних впливів», під час якого ви дізнаєтеся, що таке якісне медіа, відпрацюєте навички свідомого споживання інформації, згадаєте та навчитеся протидіяти небезпеці, яку несе дезінформація та пропаганда, зокрема, створена із застосуванням штучного інтелекту, а також отримаєте перелік корисних ресурсів, які дозволять вам використовувати елементи медіаграмотності в дисциплінах, що ви викладаєте.
Початок роботи – 10.00. Тривалість тренінгу – 6 годин із перервою обід (за рахунок грантових коштів). За потреби і бажання ІДПО підготує іменні сертифікати про проходження навчання.
Для реєстрації просимо заповнити форму: https://forms.gle/PEDn7w91fzeeYyDh8
Інститут демократії ім. Пилипа Орлика є однією з найперших інституцій громадянського суспільства в Україні. Він був заснований ще до проголошення незалежності за ініціативою Фундації «Україна – США», а офіційно зареєстровано у 1993, а його головною метою був розвиток демократії і впровадження реформ в Україні. У 2013 році експерти ІДПО першими серед медіа організацій почали досліджувати регіональні ЗМІ з метою покращення якості їх контенту. Медіатренерки/и ІДПО провели більше 350 тренінгів зі стандартів журналістики, журналістської етики, фандрейзингу (залучення коштів), налагодження співпраці між владою, громадою і ЗМІ, медіаграмотності.
Медіаграмотність - це частина медіаосвіти, яка дозволяє споживачам критично аналізувати інформаційні повідомлення, аби бачити там цензуру, пропаганду, однобоке висвітлення. Поняття «медіаосвіта» з’явилося у ХХ столітті та активно застосовувалося у Канаді, Великій Британії, Німеччині, США та Франції. Зокрема, у Канаді медіакультура є обов’язковим компонентом шкільних навчальних планів з англійської мови. У Данії й Швеції медіаосвіта — обов’язкова навчальна дисципліна з кінця 1970-х – початку 1980-х років. У Франції вона переважно інтегрована в обов’язкові шкільні дисципліни (французька мова, історія, географія, іноземні мови, суспільні науки тощо) або вивчається й у якості дисципліни за вибором. В Україні концепцію медіаосвіти ухвалили постановою Президії Національної академії педагогічних наук України у 2010-му році. Як окрему ланку почали просувати на законодавчому рівні у 2018-му. З 2021-го року існує національний проєкт з медіаграмотності Міністерства культури та стратегічних комунікацій України «Фільтр». 17 жовтня 2024 року втретє пройшов Національний тест з медіаграмотності: 236 237 учасників розпочали тест, 76 323 пройшли його повністю, 8% учасників тесту відповіли правильно на всі 25 запитань.