Звіт
з навчальної практики «Позакласні заняття на базі закладів дошкільної освіти»
2 курсу групи ММфмб-1-23-4.Од
База практики – ЗДО №800
Термін проходження практики 24.03 - 04.04. 2025 р.
Керівник практики (методист) Гончаров А. Ю.
Музичний керівник Мілєксєтова Т. М.
Метою практики були:
- вироблення професійних умінь та навичок, оволодіння студентами особливостей професійної діяльності музичного керівника;
- творче застосування на практиці всіх теоретичних знань, отриманих в коледжі;
- створення умов для удосконалення педагогічних здібностей студентів.
Завданнями практики були:
- закріплення та використання теоретичних знань студентів коледжу;
- вивчення студентами сучасного процесу навчання і виховання музиці дітей у дитячому садочку;
- ознайомлення з системою роботи музичного керівника у закладах дошкільної освіти;
- самостійно навчитися розробляти конспекти музичних занять (фрагменти), та писати сценарії тематичних вечорів розваг;
- підготовка та проведення музичних заходів та вечорів розваг, підбір музичного репертуару;
- проведення індивідуальної роботи з дітьми.
1. Опис бази практики (про ЗДО)
Садочок знаходиться на вулиці Тростянецька 3А. Функціонує з 1989 року. Працюють дві логопедичні групи для дітей старшого дошкільного віку з діагнозом ФФНМ. Дітей приймають з 1-го року. Садок налічує 14 груп, 250 місць.(інформація довоєнна) Пріоритетні напрями роботи: художньо-естетичний, використання технологій на збереження здоров’я. Працює гурток з театралізованої діяльності. Дитячий садок укомплектовано практичним психологом, вчителями-логопедами, музичним керівником, вихователями.
2. Опис змісту виконаної роботи, труднощів аналіз отриманих результатів, висновки.
Більшість часу перебування на практиці, студенти спостерігали за проведенням музичним керівником занять та іноді допомагали їй, брали участь у танках, іграх, ритмічних вправах. Також велику частину їхньої роботи зайняла підготовка та проведення музичних занять в різних групах. Студенти ознайомилися з музичною програмою та її альтернативою. Також вони побачили багато цікавих способів проведення окремих фрагментів музичного заняття.
Під час проходження практики студенти визначили провідну мету та завдання практики. Навчилися писати сценарії тематичних вечорів розваг, добирати музичний матеріал, що підходив для віку дітей та вокального діапазону, усвідомлювати ціннісне значення добору вокальних та інструментальних творів для естетичного та духовного розвитку дітей. Також оволоділи методикою розучування з дітьми пісень, віршів, танців. Грали музичні твори різних жанрів, розкривали ідейно-художнє значення творів, чисто інтонували мелодії пісень. Використовували сучасні засоби і технології для роботи над розважальними заходами. Застосували набуті теоретичні знання, навички та уміння у практичній роботі. Працювали над емоційним та артистичним розвитком дітей. Самостійно аналізували проведену під час практики роботу та оцінювали її результати. Іноді у студентів виникали труднощі під час вибору рухів до таночків, бо у дітей різні можливості, і для одних деякі рухи були простими, а для інших трохи важкими. Тому треба було підбирати ті рухи, які зможуть виконати усі діти. Також було трохи незрозуміло, в якій послідовності повинні були запроваджені ті чи інші фрагменти розважального заходу. Але великий досвід роботи музичного керівника вчасно допомагав студентам знайти правильний вихід з різних ситуацій. Студенти потрапили у гарний садочок, де працює музикант-новатор. Одразу, в перший день проходження практики, музичний керівник ознайомив практикантів з групами та розповів свої ідеї, щодо сучасного музичного процесу. В групах було дуже багато талановитих дітей з якими було цікаво працювати практикантам. Вишенькою на торті, під час практики, стала музична вистава під назвою «Подорож в країну тварин», яку самостійно підготували студенти. Діти різних груп з задоволенням дивилися цей захід, активно приймали в ньому участь, та отримали масу задоволення. Захід сподобався не тільки дітям, а й усім присутнім працівникам ЗДО. Під час проходження практики студенти набули нових знань і досвіду у спілкуванні з дітьми та організацією і проведенням музичних занять та вечорів розваг в дитячому садочку.